Kamis, 20 Juni 2013

SINOPSIS AKU DITAKDIRKAN UNTUKMU

Assalamualaikum u oll..

Aku Ditakdirkan Untukmu dah pun memasuki bab 20..Jalan cerita ini masih lagi panjang .Terima kasih semua yang baca dan komen.Untuk petang ini aku share sedikit sinopsis cerita ni.Sebenarnya aku tak reti nak tulis sinopsis ni.So aku tak tahulah ok ke x.Maaflah kalau tak berapa nk ok eh.Ini sinopsisnya..Heheheh..Mekasih.. :D

                             

SINOPSIS AKU DITAKDIRKAN UNTUKMU



  DIAN BATRISYA dan juga DHIYA’ BATRISYA adalah pasangan kembar yang sememangnya rapat.Mereka saling melengkapi antara satu sama lain.Pertemuan Dian bersama rakan sekerjanya telah mengikat Dian menjadi tunang kepada Zafran Nufail.Orang kata dalam bertunang ini banyak cabarannya.Itu jugalah terjadi pada Dian. Satu kemalagan yang berlaku telah meragut nyawa kembar Dian iaitu Dhiya’, manakala Dian pula koma.Sebaik Dian sedar dari koma dan mendapat tahu yang Dhiya’  Batrisya telah meninggal Dian berubah menjadi murung. Sepanjang Dian mengalami penyakit kemurungan ini dia telah di rawat oleh seorang doctor yang bernama  Doktor Rafiqi Aryan.Dalam diam doctor Rafiqi jatuh cinta dengan Dian Batrisya.

   Hana Yasmin teman rapat Dian  dalam diam rupanya mencintai tunang Dian sejak dulu lagi.Hana tidak puas hati apabila melihat lelaki idamannya menjadi milik sahabatnya .Bagi Hana Dian adalah perampas.Hana Yasmin akan dapatkan apa saja yang dia impikan termasuklah musnah sebuah ikatan.Hana akan lakukan apa saja asalkan dia puas hati. Oleh kerana sifat cemburu yang mengusai dari segalanya telah membuatkan Hana melakukan sesuatu pada Dian yang di mana telah membuatkan Dian mengalami Amnesia.Dian langsung tidak menginggati tunangnya Zafran Nufail.Di waktu Dian mengalami kemurungan dan juga amnesia itulah Hana mengambil peluang yang ada.

    Percubaan Hana seterusnya telah menyebabkan Dian  hilang percaya pada tunangnya sendiri di mana peristiwa itu jugalah yang mengembalikan ingatan Dian kembali.Selepas peristiwa itu jugalah Dian mengambil keputusan untuk memutuskan pertunangannya sekaligus membatalkan perkahwinannya .

    Kehadiran doctor Rafiqi sebenarnya mengubat luka di hati Dian. Lamaran dari doctor Rafiqi membuatkan Dian serba salah untuk menerimanya.Zafran Nufail pula tidak henti-henti untuk dapatkan Dian kembali walaupun sudah terang-terangan Dian menolak.  Hana pula tak habis-habis nak perondakan hidup Dian.

     Dian…..Bunga ini untuk awak.Saya sayangkan awak Dian.Tolong beri saya peluang sekali lagi.– ZAFRAN NUFAIL.

    “Saya sayangkan awak Dian.Saya akan tunggu jawapan awak nanti.Coklat tu pesan pada saya suruh awak makan dia.Makan tahu nanti coklat tu sedih.Hehhehe..I miss you Dian..  - RAFIQI ARYAN

    “Siapa yang harus aku pilih.Rafiqi atau Zafran ? ” – DIAN BATRISYA


NotaTersepit : Aku bukanlah seorang penulis yang pandai.Aku juga masih baru dalam bidang ini..Terima kasih yang membaca karya ini..Hehehhe..