Sabtu, 17 November 2012

Novel : Aarrgghh!!! Akulah PA Mr. A ( Bab 5 )


Pada pukul 9 malam………..
“Alamak! Dah lewat! Mesti dia orang marahkan aku! Abang Danish! Jom pergi cepat!” jerit Isha sambil berlari menuruni anak tangga.
Bush…… Danish tersembur air milonya dan tepat mengenai muka Daniel.
“Woi! Apa ni?! Iiiiiiiiiiiiiiiiii!!! Pengotor la kau ni! Kau bayar balik ganti rugi muka aku yang tampan ni!” jeritan Daniel bergema di seluruh penjuru rumah.
“Wei! Aku terkejut oleh jeritan adik! Bukannya sengaja! Banyak lah kau punya handsome! hahahahahaha!!!!” Danish mentertawakan Daniel.
“Abang! Jom! Hahaahahahahahah! Handsome gila Abang Daniel. Hahahahahaha!!” Isha turut  mentertawakan abang keduanya.
“Wei! Agak-agak lah nak mentertawakan aku! Ni dah bergema satu rumah dah ni! Nasib baik mama dengan papa tak ada. Kalau tak, mati la korang kena bebel dengan mama dan papa!” jerit Daniel yang berasa geram dengan adik dan abangnya yang sanggup mentertawakan dirinya.
“Abang! Jom!” Isha menarik lengan abang sulungnya setelah Isha selesai mentertawakan Daniel.
“Jom!” ajak Danish lalu berlalu keluar daripada rumah dan memanaskan kereta sport miliknya yang berwarna hitam.
“Wei! Korang nak pergi mana? Jangan tinggal aku sorang-sorang kat rumah!” Daniel bertanya kepada Danish dan Isha.
“Kita orang nak pergi dating. Nak ikut?” Isha menjawab.
“Eh?! Nak dating! Mana boleh pergi dating tak ajak aku! Nak ikut!” Daniel hendak ikut malangnya Isha menjawab,
“Abang nak ikut boleh. Abang dating lah dengan Abang Danish je. Kesian Abang Danish dating sorang-sorang tanpa peneman. Adik nak dating dengan orang lain!”
 “Eh! Nak dating dengan siapa? Kalau lelaki, tak boleh!” Daniel memang tidak suka jika adiknya berkawan dengan lelaki yang mereka tidak kenali. Daniel takut hati adik kesayangannya dilukai oleh lelaki itu.
“Eh! Mana ada! Dengan perempuan lah! Dengan bestfriends adik! Dah la! Jom! Dah lambat ni!” ajak Isha lalu berlalu menaiki kereta sport milik abang sulungnya.
 

p/s: Saya tak tahu lah cerita ini best ke tak? Saya buat je.

By Nur Aizat Ayiz N.M.